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2024/08/02
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日本語教師の専門性を支える社会関係資本の探究(The International Conference on Japanese Language Education (ICJLE) 2024)
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2024/03/09
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複言語環境で育つ就学前幼児と保護者を地域で支えるために必要なこと―プレスクール事業の実施・改善に向けた文献調査から―(子どもの日本語教育研究会第9回大会)
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2023/05/28
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高大連携サービスラーニングにおける越境学習と高校生・大学生の変容―外国につながる高校生の日本語学習・キャリア支援を通して―(2023年度日本語教育学会春季大会)
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2023/03/04
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地域と大学の連携で「つながる」を 越えて何を目指すのか?―日本語学習支援・多文化交流における地域と大学の変容型パートナーシップに向けて― 「複数言語文化環境で育つ子どもたちの自己実現を支える地域と大学の連携」(言語文化教育研究学会 第9回年次大会)
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2023/02/26
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町高定x桜美林大合同プロジェクトにおけるパートナーシップの構築についてー大学内の複数部局の協力と組織・社会の変容の可能性ー(日本サービス・ラーニング・ネットワーク シンポジウム)
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2022/05/22
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社会変容を促すサービスラーニングを目指して ー公立小学校における外国につながる子どもへの支援体制づくりの事例からー(第6回日本サービス・ラーニング・ネットワーク全国フォーラム)
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7.
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2021/05/23
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外国につながる子どもの学習支援サービスラーニングと ICT 活用(2021年度日本語教育学会春季大会)
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2020/03/14
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初等教育「国際教室」におけるサービス・ラ ーニングの実践報告―外国につながる子ども のための日本語教育人材養成の新たな可能性―(子どもの日本語教育研究会 第5回大会)
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2019/02/09
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政治談話における対称詞の使い分けと成員カテゴリーー談話研究から日本語教育現場への応用ー(Thai-Japan International Symposium 2018)
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2018/04/28
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「それこそ」の談話標識化(The 27th Central Association of Teachers of Japanese Conference)
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2014/03
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会話における「思って」を使った語りの構築パターンについて(The 8th International Conference on Practical Linguistics of Japanese (ICPLJ8))
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2013/12
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会話における思考動詞「思う」の使用に関して(第8回 話しことばの言語学ワークショップ)
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2013/09
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会話の中の文法と認知 〜相互行為言語学のアプローチ〜(認知言語学会第14回全国大会)
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2012/11
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What can interaction with non-native speakers of Japanese tell us about ‘units’ in Japanese conversation?『言語コミュニケーションと言語構造における「単位」とはなにか』(第5回話しことばの言語学ワークショップ)
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2012/08
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反復練習におけるマルチモダリティ〜学習者は教師のどんな行動をキューと捉えるか〜(International Conference on Japanese Language Education)
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2011/12
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A sequential analysis of the utterance-initial wa in Japanese conversation(Mini Workshop on Grammar in Natural Speech)
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2011/07
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A usage-based approach to the study of the suffix –gachi in Japanese discourse(20th International Conference on Historical Linguistics)
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2010/07
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傾向を表わす接辞「〜がち」の意味・機能と談話上の役割(International Conference on Japanese Language Education)
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2010/06
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Discourse functions of the negative gerund –nakute in Japanese conversation(Seoul International Conference on Linguistics)
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2009/03
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A study of sentence-final use of kusai in Japanese discourse: From adjective to epistemic/affective marker(The 2009 Association of Teachers of Japanese (ATJ) seminar)
日本語談話における文末表現の「〜くさい」について:形容詞から認識・情意マーカーへ
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2008/11
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A sequential approach to the relationship between prosody and social actions: The case of eh in Japanese conversation(The 18th Japanese/Korean Linguistics Conference)
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2008/03
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Discourse-pragmatic functions of repetition: An analysis of affirmative token hai in Japanese conversation(The Sixth International Conference on Practical Linguistics of Japanese (ICPLJ6))
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2008/01
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The multiple-use of the response token hai in Japanese conversation(The 82nd Annual Meeting of Linguistics Society of America)
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2007/11
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On the interface between cognition and interaction: an analysis of sequential problems indicated by e? in Japanese conversation(The 17th Japanese/Korean Linguistics Conference)
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25.
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2006/08
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E-prefaced questions as a topical sequence management device,(International Conference on Japanese Language Education)
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26.
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2006/03
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The occurrence/non-occurrence of the question marker ka in Japanese conversational discourse(The 5th International Conference on Practical Linguistics of Japanese (ICPLJ5))
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2006/01
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Zero-marked questions in Japanese conversational discourse(The 80th Annual Meeting of Linguistics Society of America)
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28.
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2005/10
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A claim-of-reanalysis token e?/e- within other repair sequence structures in Japanese conversation(The 15th Japanese/Korean Linguistics Conference)
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2004/11
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The relationship between prosodic features and modal expressions in discourse: A case study of the Japanese sentence-final particle yo(The 14th Japanese/Korean Linguistics Conference)
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2004/06
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Contextual relationship between prosodic features and the modal functions of the sentence-final particle yo(日本言語学会第128回大会)
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31.
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2004/02
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Contextual relationship between prosodic features and the modal functions of the question particle ka(Workshop In General Linguistics)
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