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    (最終更新日:2018-09-04 09:29:43)
  カワダ マキ   KAWADA,Maki
  川田 麻記
   教育組織   大学  リベラルアーツ学群
   職位   准教授
職歴
1. 2016/04~ 桜美林大学 リベラルアーツ学群 准教授
2. 2009/08~2016/01 関西外国語大学 外国語学部 准教授
3. 2009/07~2009/08 国際基督教大学 夏期日本語教育 非常勤講師
4. 2008/08~2009/05 University of Texas-Austin Department of Asian Studies Full-Time Instructor
5. 2006/06~2007/08 University of Wisconsin-Madison Department of East Asian Languages and Literature Part-Time Instructor
学歴および学位
1. 2002/08~2008/08 University of Wisconsin-Madison Department of East Asian Languages & Literature Japanese Linguistics 博士課程修了 Ph.D. in Japanese Linguistics
2. 1999/04~2001/03 関西外国語大学 外国語学研究科 言語文化 修士課程修了 修士号
メールアドレス
   kyoin_mail
専門分野
Japanese Linguistics, Teaching Japanese as a Second/Foreign Language (キーワード:談話分析、日本語学、日本語教育) 
主な担当科目
日本語教育学A, B、日本語教授法、日本語教育実習、日本語教育文法、年少者日本語教育
所属学会・協会等
1. 2005/06~ Association of Teachers of Japanese
2. 2012/04~ 日本語教育学会
3. 2011/12~ 語用論学会
著書・論文等
1. 論文  Sequential patterns of storytelling using omotte in Japanese conversation (共著) 2015/03
2. 論文  対称詞『あなた』の使用による認識的優位性の示唆と相互行為上の役割 (単著) 2014/06
3. 論文  自然会話における二人称代名詞「あなた」についての一考察:認識的優位性を踏まえて (単著) 2013/03
4. 論文  発話頭に現れる助詞「は」の使用とその相互行為上の役割 (単著) 2012/03
5. 論文  A sequential approach to the relationship between prosody and social actions: The case of eh in Japanese conversation (単著) 2011/04
学会発表
1. 2004/02 Contextual relationship between prosodic features and the modal functions of the question particle ka(Workshop In General Linguistics)
2. 2004/06 Contextual relationship between prosodic features and the modal functions of the sentence-final particle yo(日本言語学会第128回大会)
3. 2004/11 The relationship between prosodic features and modal expressions in discourse: A case study of the Japanese sentence-final particle yo(The 14th Japanese/Korean Linguistics Conference)
4. 2005/10 A claim-of-reanalysis token e?/e- within other repair sequence structures in Japanese conversation(The 15th Japanese/Korean Linguistics Conference)
5. 2006/01 Zero-marked questions in Japanese conversational discourse(The 80th Annual Meeting of Linguistics Society of America)